Clinica Virtuală

Clinica Virtuală – spațiu virtual  online care permite  întâlnirea unui profesionist din domeniul sănătății și a unui pacient,  fără o așteptare prelungită pentru o programare personală la un spital sau o clinică . Implementarea conceptului de Clinică Virtuală este fezabilă luând în considerație și faptul că o mare parte din populație, azi, are acces la Internet, computer si diverse dispozitive mobile, cu ajutorul cărora poate beneficia de  Asistența medicală virtuală, precum și:

·     Comoditate sporită. În loc să fie nevoiți să călătorească la un control medical, oamenii din zonele îndepărtate pot accesa cu ușurință aceste servicii de la distanță

·    Accesibilitate îmbunătățită. A avea servicii de asistență medicală atât de accesibile oferă potențiala promisiune de a încuraja oamenii să își răspundă nevoilor de sănătate într-un mod mai oportun și mai frecvent.

·     Costuri financiare mai mici. uneori chiar și jumătate din costul unei întâlniri tradiționale în persoană.

Platforma CDMS-Alba

Elisa Med Virtual Clinic  are create condițiile necesare pentru oferirea de servicii de telemedicină care, prin utilizarea platformei integrate CDMS-Alba,  conferă posibiltatea implementării conceptului de Clinică Virtuală, luând în considerație și faptul că o mare parte din populație,  azi, are acces la Internet, computer si diverse dispozitive mobile, cu ajutorul carora poate beneficia de  servicii de telemedicină.

Avantaje generale ale utilizarii unei platforme de Clinică Virtuală:   

  • se realizează managementul mai multor pacienti, intr-o singură aplicație;
  • supravegherea medicala este centralizată și confidențială;
  • baza de date centralizată și securizată;
  • marea parte a problemelor medicale se rezolva la domiciliu, punându-se accentul pe profilaxie;
  • informatile sunt transmise imediat si eficient, medicul poate accesa datele in timp real;
  • ușor de utilizat și cu mare profit.
Telemedicina

Telemedicina   reprezintă totalitatea serviciilor medicale furnizate la distanță, fără prezența fizică simultană a personalului medical şi a pacientului, pentru stabilirea diagnosticului, indicarea tratamentului, monitorizarea unor afecțiuni sau indicarea unor metode de prevenție a bolilor, în mod securizat, prin intermediul tehnologiei informației şi mijloacelor electronice de comunicare.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS)telemedicina poate fi descrisă ca livrarea unor servicii medicale când distanța este un factor critic, de către specialiștii în sănătate, folosind tehnologii de comunicare pentru schimbul de informații valide pentru a stabili diagnosticul, tratamentul și prevenirea bolilor, pentru cercetare și evaluare, dar și pentru educația continuă a profesioniștilor din domeniul sănătății, totul în interesul îmbunătățirii sănătății indivizilor și comunităților.

Serviciile medicale prin telemedicină pot fi acordate în mod nediscriminatoriu oricărei persoane de toți profesioniștii din domeniul sănătății care folosesc tehnologiile informaționale şi de comunicare, mijloace de comunicare la distanță, pentru schimbul de informații valide pentru diagnosticul, tratamentul şi prevenirea bolilor şi accidentelor, cercetarea şi evaluarea medicală, precum şi pentru asistența continuă a furnizorilor de servicii medicale, toate în interesul promovării sănătății.

Servicii telemedicină

Telemedicina  denumită și telesănătate sau e-medicină –  instrument important pentru  furnizarea, de la distanță,  a serviciilor de asistență medicală, inclusiv examene și consultații, prin infrastructura de comunicații și Internet,  clasificată în trei categorii principale:  

a) Telemedicină interactivă – permite medicilor și pacienților să comunice în timp real;

b)Monitorizarea de la distanță a pacientului – cunoscută și sub denumirea de telemonitorizare, permite pacienților să fie monitorizați în casele lor folosind dispozitive dedicate care colectează date privind semnele vitală;

c) Stocare și transmitere – cunoscută și sub denumirea de telemedicină asincronă, permite unui furnizor de asistență medicală să partajeze informații despre pacient, cu un alt furnizor de asistență medicală.  

Servicii implementate

a) Teleconsultații

Serviciul de Teleconsultație  oferă modalitatea  prin care pacientul  – de la domiciliul  său –  să fie  pus in contact cu un medic pentru  efectuarea unei  consultație online, pentru diverse specialități medicale.

b) Second opinion

O a doua opinie este o revizuire a diagnosticului si respectiv a strategiei terapeutice propuse inițial, de către  un medic/ echipa medicală,  dintr-un alt centru medical.

c) Telemonitorizare pacienți

Telemonitorizarea presupune colectarea, prelucrarea datelor indicatorilor funcționali (tensiunea arterială, frecvența contracțiilor cardiace, frecvența respirației, ECG, etc.) executate de sine stătător de pacient şi organizarea accesului la aceste date ale specialiștilor pentru stabilirea situației pacientului

Programări servicii Clinica Virtuală Elisa Med